Akwarium w kształcie prostopadłościanu ma długość 60cm ,a szerokość 25cm. Kostka sześcienna o krawędzi 10cm wrzucona do tego akwarium całkowicie zanurzyła siew wodzie.Ustal o ile centymetrów podniósł się poziom wody:) I rozpiiisać. całe:) z góry dzięki

2

Odpowiedzi

2010-04-13T16:08:24+02:00
A=60cm
b=25cm

kostka:

a=10cm
v kostki=a³=10³=1000cm³

v akwarium=a*b*h
1000=60×25h
h=1000:1500
h=2/3cm

Odp:Woda podniosła się o 2/3cm.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T16:09:11+02:00
Objętość kostki:
10cm*10cm*10cm=1000cm³

60cm*25cm*x=1000cm³
x=1000cm³/60cm*25cm
x=0,67 cm
Poziom wody podniósł się o 0,67 cm