W miasteczku Dark City każdy z dorosłych mieszkańców ma co najmniej jednego kota.Dokładne dane przedstawiono na diagramie:

50% mieszkańców ma 1 kota
30% mieszkańców ma 2 koty
20% mieszkańców ma 3 koty


Wiedząc, że łącznie w Dark City są 204 koty, oblicz, ilu dorosłych mieszkańców liczy to miasteczko.




Pliiiiisssss pomóżcie ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T16:12:43+02:00
W miasteczku Dark City każdy z dorosłych mieszkańców ma co najmniej jednego kota.Dokładne dane przedstawiono na diagramie:

50% mieszkańców ma 1 kota
30% mieszkańców ma 2 koty
20% mieszkańców ma 3 koty

Wiedząc, że łącznie w Dark City są 204 koty, oblicz, ilu dorosłych mieszkańców liczy to miasteczko.


Dane:
x- ilość mieszkańców
5/10x - ilość mieszkańców z 1 kotem
3/10 * 2x = 6/10 x - ilość mieszkańców z 2 kotami
2/10 * 3x = 6/10 x - ilość mieszkańców z 3 kotami
204 - łączna ilość kotów

Rozwiązanie:
5/10x + 6/10x + 6/10x = 204 / *10 (obustronne)
5x + 6x + 6x = 2040
17x = 2040 /:17 (obustronnie)
x = 120

Odpowiedź:
Miasteczko liczy 120 osób.
2 5 2
  • Użytkownik Zadane
2010-04-13T16:13:37+02:00
X-wszyscy mieszkańcy
204-koty (wszystkie)
5/10x - 50%-1kot
3/10 * 2x = 6*10 x -30%-2koty
2/10 * 3x = 6*10 x -20%-3koty

5*10x + 6*10x + 6*10x = 204 /10
5x + 6x + 6x = 2040
17x = 2040 /17
x = 120
Odp:W miasteczku mieszka 120 dorosłych mieszkańców.
6 3 6