Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T16:18:21+02:00
30km----->1,5h=90min (dzielimy przez 3)

10km----->30min (mnożymy przez 2)

20km----->60min=1h

Prędkość rowerzysty 20km/h

Prędkość wzrasta o 5km/h, czyli wynosi 25km/h

Droga ------> 30km

doprowadzamy do postaci 30km/czas

(gdyż mamy obliczyć w jakim czasie pokona trasę 30km jadąc z prędkością 25km/h)

25km:5=5km
5km*6=30km

to samo robimy z czasem:
60min:5=12min
12min*6=72min

Odp. Rowerzysta przejedzie te sama drogę w czasie 72min.
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-04-13T16:19:48+02:00
V=s:t
s=30km
t=1,5h
V=30km:1,5h=20km/h


s=30km
V=20km/h+5km/h=25km/h
V=s:t/*t
s=V*t/:V
t=s:V
t=30km:25km;h
t=1,2h

Odp.Przejedzie tę drogę w czasie 1,2h