Chłopiec ma monety po 50 gr i po 20 gr, razem 27 sztuk. Monety mają łączną wartość 8, 70 zł. Ile monet po 50 gr, a ile po 20 gr ma chłopiec? ( najpierw napisać analizę zadania, a później równanie do zadania metodą podstawiania lub metodą przeciwnych współczynników).

2

Odpowiedzi

2009-11-04T16:37:12+01:00
X - ilosc monet 50gr
y - ilosc monet 20gr

x + y = 27
0,5x + 0,2y = 8,70

x = 27 - y
13,5 - 0,5y + 0,3y = 8,70

x = 27 - y
135 - 2y = 87

x = 27 - y
48 = 2y

x = 27 - y
y = 24

x = 3
y = 24
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T16:42:24+01:00
Korzystając z treści zadania mozemy zapisać następujący układ równań dla:
x - monety 0,5 zł
y - monety 0,2 zł

x + y = 27
0,5 x + 0,2y = 8,70 rozwiązujemy taki układ równań

x + y = 27 / * - 0,5
0,5x + 0,2y = 8,70

-0,5x - 0,5y = -13,5
0,5x + 0,2y = 8,70

-0,3 y = -4,8
y = 16
x = 11

Chłopiec ma 16 monet 20 gr i 11 monet 50 gr
3 5 3