Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T16:30:33+01:00
Uczen rozpuscil 50 g soli w 150cm³ wody.oblicz stezenie procentwoe otrzymanego roztworu.(gęstość wody wynosi 1 G/cm³
mase wody musimy znac
m=gestosc*V
m=1*150=150 g
masa roztworu=150g+50g=200g
stezenie procentowe mowi ile substancji jest w 100 g
a my mamy 200, skorzystamy wiec z proporcji
100g(roztworu) - x g (substancji)
200g----------------50g
x=100*50/200=25 g
stezenie procentowe wynosi 25%
2009-11-04T16:46:39+01:00
Ms = 50g
mrozp.= d x V
mrozp.= 150cm3 x 1 g/cm3 = 150g
mrozp.= 150g

mr = ms + mrozp.
mr = 50g + 150g = 200g

Cp = ?
Cp = ms/mr x 100%
Cp = 50g/200g x 100% = 25%
2009-11-04T17:28:09+01:00
Ms=50g cp=(50g×100%):200g=50:2=25%
mr=200g
cp=?