Mam do was prośbę: trzeba mi wypisać z wiersza K.K.Baczyńskiego
pt."Elegia o...[chłopcu polskim]"(tu jest link: http://www.baczynski.art.pl/wiersze/158-W.html ) wszystkie, ale to !!!wszystkie!!! środki stylistyczne(daje naj jak ktoś mi naprawdę napisze wszystkie;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • sllv
  • Rozwiązujący
2010-04-13T16:29:10+02:00
Syneczku - zdrobnienie
snów, co jak motyl drżą - porównanie, uosobienie
smutne oczy - epitet
rudą krwią - epitet
haftowali ... oczy - metafora
żółte ściegi pożóg - epitet
wisielcami - kolokwializm
drzew płynące morze - uosobienie
drzew morze - epitet
żelaznymi łzami - oksymoron
bochnem trwóg - epitet, metafora
jasny synku - epitet
czarną bronią - epitet
jasny synku z czarną bronią - kontrast
dźwięk minut - epitet, metafora
serce pękło - metafora
jak się jeży ... zło - uosobienie
23 4 23
2010-04-13T16:30:42+02:00
Snów, co jak motyl drżą- porównanie, uosobienie
rudą krwią- epitet
żółte ściegi-epitet
płynące morze- epitet
żelaznymi łzami- epitet, oksymoron
ludzkich dróg-epitet
jasny synku-epitet
czarną bronią-epitet
haftowali [...]smutne oczy rudą krwią- matafora
wyszywali [...] plynace morze- metafora, uosobienie
powycinał żelaznymi łzami- matafora
jeży w dźwięku minut- zło- metafora
syneczku - zdrobnienie
wisielcami - kolokwializm
bochnem trwóg - epitet, metafora
jasny synku z czarną bronią - kontrast
serce pękło - metafora
14 4 14