Coś dla was ;);***
Matematyka? hm tak ! ;dd
proszę proszę o rozwiązaniee ;**:)
jak najszybciej ;p
np. ulamek to bedzie takie cos s/t -- to jest ułamek


1. Wyznacz ze wzoru wskazaną wielkość
a) v=s/t ; s tu trzeba wyznaczyć s
b) P= mF ; F tu trzeba wyznaczyć F
c) E=mgh ; h tu trzeba wyznaczyć h
d) K=a/r ;r tu trzeba wyznaczyć r
e) y=0,25x ; x tu trzeba wyznaczyć x
f) k=1/4n ;n tu trzeba wyznaczyć n

Zad2 wyznacz x
P=abx

3

Odpowiedzi

2010-04-13T16:31:58+02:00
S=vt
F=P/m
h=E/mg
r=a/K
x=4y
n=1/k/4

x=P/ab
2010-04-13T16:32:23+02:00
1.
a) v=s/t |*t
vt=s

b)P=mF|:m
F=p/m

c)E=mgh|:mg
E/mg=h

d)K=a/r|*r
kr=a|:k
r=a/k

e)y=0,25x|:0,25
y/0,25=x

f)k=1/4n|:1/4
k/0,25=n

2.P=abx|:ab
P/ab=x
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T16:44:18+02:00
Zad1 xd

a) v=s/t / *t
v*t=s
/to piszesz normalnie, kreska ukośna ;)
* to razy xD

b) P=mF / :m
P/m=F

c) E=mgh /:mg
E/mg=h

d) K=a/r /*r
K*r=a*r/r /:K
r=a/K

e) y=o,25x /*4
4y=x

f) k=1/4n /*4
4k=n

zad2 xd
P=abx /:ab
P/ab=x

jak jakieś niejasności to pytać :) :P
mogę ci wytłumaczyć xD
jak chcesz obliczyć x w zad2. to musisz przez to podzielić co jest przy x.
P=abx
Czyli przy 'x' jest 'ab', więc dzielisz przez 'ab' bo ci się skróci ;)
skróci się dlatego, bo jak się dzieli to trzeba kreskę ułamkową narysować, czyli P=abx/ab. ab i ab się skróci ;)
a jak dzielisz to przez obie strony, więc przy 'P' będzie 'P/ab'.
KPW? :) ;)

proszę o naj;*