Przyporządkuj skały do opisów ich powstania.
skała:
a-sól kamienna...
b-wapień...
c-węgiel kamienny...
d-marmur

a) Utworzyła się z przeobrażenia wapienia pod wpływem wysokiej temperatury.
b) Powstała z obumarłych roślin w środowisku bagiennym.
c) Utworzyła się w wyniku wytrącania się osadów z wody morskiej.
d) Powstała w wyniku nagromadzenia się minerałów i materii organicznej na dnie morza.
e) Utworzyła się w wyniku zastygania magmy wewnątrz Ziemi.

3

Odpowiedzi

2010-04-13T16:39:11+02:00
;D
a-c
b-d
c -b
d-c
;D


4 2 4
  • Użytkownik Zadane
2010-04-13T16:45:30+02:00
Sól kamienna - utworzyła się w wyniku wytrącania się osadów z wody morskiej
wapień - powstała w wyniku nagromadzenia się minerałów i materii organicznej na dnie morza
węgiel kamienny - powstała z obumarłych roślin w środowisku bagiennym
marmur - utworzyła się z przeobrażenia wapienia pod wpływem wysokiej temperatury

4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T16:52:28+02:00
A)sól kamienna - c)utworzyła się w wyniku wytrącania się osadów z wody morskiej
b)wapień - d)powstała w wyniku nagromadzenia się minerałów i materii organicznej na dnie morza
c)węgiel kamienny - b)powstała z obumarłych roślin w środowisku bagiennym
d)marmur -a) utworzyła się z przeobrażenia wapienia pod wpływem wysokiej temperatury.

Mam nadzieję że pomagłam :D
14 4 14