Odpowiedzi

2010-04-13T16:33:35+02:00
W tym zadaniu jest dany ostrosłup prawidłowy czworokątny.
W podstawie znajduje się kwadrat:
6√2- długość przekątnej
a√2- wzór na przekątną kwadratu o boku a
a= 6

Trójkąt jaki tworzy wysokość ostrosłupa ze ścianą boczna jest prostokątny o boku długości 1/2a =3, i kącie 45 stopni.
Z tego obliczmy wysokość równą 3

Wzór na objętość to:
V=1/3×a²×H
V=1/3×9×3
V=9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T16:42:54+02:00
H- wysokość ostrosłupa
h- wysokość ściany bocznej
a- krawędź podstawy
d₂- przekątna podstawy
d₁- to ten krótki odcinek łącząc punkt przecięcia przekątnych z krawędzią podstawy

d₁= 6√2
d₁=a√2
a=6cm
d²= ½a
d₂= 3cm
d= H
H= 3cm

V= ⅓ *6² *3
V= ⅓ * 36 * 3= 36 (cm³)
2010-04-13T16:49:24+02:00
D=a√2=6√2 czyli a =6

1/2a = 3

3/h=1/2
3*2= h
h=6

H/h= √3/2
2H=h√3
H=(h√3)/:2
H=6√3/:2
H=3√3


V= (PP*H)/:3
V=36* 3√3/:3
V=12* 3√3
V=36√3

OBJĘTOŚĆ GRANIASTOSŁUPA WYNOSI V=36√3 jednostek ³