Zad 1
Ze spoczywającej łódki o masie 100 kgwyskakuje człowiek o masie 60 kg z prędkością 4 m/s. Z jaą prędkością łódka odpłynie od brzegu?
zad 2
Do spoczywającej łódki o masi 100 kg wskakuje biegnący z prędkością 4 m/s człowiek o masie 60 kg. Z jaką prędkością łódka wraz z człowiekiem odpłynie od brzegu.
zad 3
Ciało masie 60 kg wzniesiono na wysokość 15 m.w czasie 20 sekund. Oblicz wykonaną pracę i moc.


zadania potrzebne mi są na jutro do godziny 21:00. z góry
dzięki! proszę o PEŁNE i rzetelne odpowiedzi

3

Odpowiedzi

2009-11-04T16:47:56+01:00
Zad 1
Ze spoczywającej łódki o masie 100 kg wyskakuje człowiek o masie 60 kg z prędkością 4 m/s. Z jaką prędkością łódka odpłynie od brzegu?
m1 * v1 = m2 * v2
m1 - masa łódki
m2 - masa człowieka
v1 - prędkość łódki
v2 - prędkość człowieka

v1 = (m2*v2)/m1
v1 = (240 / 100 ) m/s² = 2,4 m/s


zad 2
Do spoczywającej łódki o masie 100 kg wskakuje biegnący z prędkością 4 m/s człowiek o masie 60 kg. Z jaką prędkością łódka wraz z człowiekiem odpłynie od brzegu?
m1 - masa łódki
m2 - masa człowieka
v1 - prędkość łódki
v2 - prędkość człowieka
v3 - prędkość łódki z człowiekiem
m1*v1 = (m1+m2) *v3
v3 = (m1*v1)/ (m1 + m2)
v3 = 600 / 160 m/s = 3, 75 m/s


zad 3
Ciało masie 60 kg wzniesiono na wysokość 15 m.w czasie 20 sekund. Oblicz wykonaną pracę i moc?
m = 60kg
h = 15m
t = 20s
P = W/t = (F*r)/t = (mg * h)/t = 450 Wat
W = (F*r) = 9kJ
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T17:08:16+01:00
Zad 1
m1 x v1 = m2 x v2
m1 - Masa łódki
m2 - Masa człowieka
V1 - Prędkość łódki
V2 - Prędkość człowieka

V1 = (m2 x v2)/m1
V1 = (240 / 100 ) m/s² = 2,4 m/s


Zad 2

m1 - Masa łódki
m2 - Masa człowieka
V1 - Prędkość łódki
V2 - Prędkość człowieka
V3 - Prędkość łódki z człowiekiem
m1 x v1 = (m1+m2) x v3
V3 = (m1 x v1)/ (m1 + m2)
V3 = 600 / 160 m/s = 3, 75 m/s


zad 3

m = 60kg
h = 15m
t = 20s
P = W/t = (F x r) / t = (mg x h) / t = 450 Wat
W = (F x r) = 9kJ
2009-11-04T17:29:50+01:00
Zadanie nr. 1


m,1 x v1 = m2 x v2
m,1 - Masa łódki
m,2 - Masa człowieka
V,1 - Prędkość łódki
V,2 - Prędkość człowieka

V,1 = (m2 x v2)/m1
V,1 = (240 / 100 ) m/s² = 2,4 m/s

Odpłynie z prędkością 2,4 m/s




Zadanie nr.2

m1 - Masa łódki
m2 - Masa człowieka
V1 - Prędkość łódki
V2 - Prędkość człowieka
V3 - Prędkość łódki z człowiekiem
m1 x v1 = (m1+m2) x v3
V3 = (m1 x v1)/ (m1 + m2)
V3 = 600 / 160 m/s = 3, 75 m/s
Odpłynie z prędkością 3,75m/s

Zadanie nr. 3

m = 60kg
h = 15m
t = 20s
P = W/t = (F x r) / t = (mg x h) / t = 450 Wat
W = (F x r) = 9kJ