Odpowiedzi

2010-04-13T16:45:57+02:00
A) 0,5a + 2,4 = 3,2
0,5a=-2,4+3,2
0,5a=0,8/:0,5
a=1,6
b) 2,4 - p = 1,2
-p=-2,4+1,2
-p=-1,2/:-1
p=1,2
c) 0,1b - 0,25 = 1,75
0,1b=0,25+1,75
0,1b=2/:0,1
b=20
d) 0,5m ÷ 3 = 0,9
0,5m=0,9*3
0,5m=2,7/:0,5
m=5,4
4 5 4
2010-04-13T16:46:15+02:00
1
a) 0,5a+2,4=3,2
0,5a=3,2-2,4
0,5a=0,8//0,5
a=1,6
b) 2,4-p=1,2
-p=1,2-2,4
-p=-1,2/*-1
p=1,2
c) 0,1b - 0,25 = 1,75/*10
b-2,5=17,5
b=20
tylko tyle dam rade:)
4 5 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T16:46:25+02:00
1.Rozwiąż równania
a) 0,5a + 2,4 = 3,2
0,5a= 3,2 - 2,4
0,5a= 0,8
a=1,6
b) 2,4 - p = 1,2
-p= -2,4 +1,2
p= 2,4-1,2
p= 1,2
c) 0,1b - 0,25 = 1,75
0,1b=1,75+0,25
0,1b=2
0,1b=2/razy 10
b=20
d) 0,5m ÷ 3 = 0,9
0,5m=0,9 razy 3
0,5m= 2,7
m= 5,4
2. Rozwiąż i sprawdź.
a) 15 ÷ α = ³/₂
15 razy 2 = 3a
3a=30
a=10
15:10=3/2
b) ²/₅a - 16 = 24 razy 5
2a - 80=120
2a=200
a=100
2/5 = 40%
40-16=24
c) 7a = 3 - 1⁵/₆
7a= 3 - 11/6
7a= 18/6 (dlaczego? bo zamieniliśmy 3 całe na ułamek) - 11/6
7a= 7/6
42a=7
a=7/42
a=1/6
5 5 5