1.znajdź liczbę a, wiedząc, że:
a) liczba o 10%, większa od a jest równa 55,
b)liczba o 15%, mniejsza od a jest równa 170,
c)liczba o 70%, mniejsza od a jest równa 360,
d)liczba o 120%, większa od a jest równa 88

2.Pani kasia otrzymała 270zł podwyżki, co stanowi 15% jej dotychczasowej pensji. Ile wynosi jej nowe wynagrodzenie ?

3

Odpowiedzi

2009-11-04T16:42:26+01:00
1.
a) 1.1a=55 /:1.1
b) 0.15a=170 /:0.15
c) 0.7a=360 /:0.7
d) 2.2a=88 /:2.2

2.
270:0.15= 1800
1800+270=2070zt


Mam nadzieję że pomogłem. Sory za błędy. pozdrawiam
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T16:43:36+01:00
1a]110%=55 100%=x→x=100×55:110=50→a=50 b]170=85% x=100% →x=100×170:85=200→a=200 c]360=30% x=100% x=360×100:30=1200→a=1200 d]220%=88 x=100% x=100×88:220=40→a=40 zad.2]15%=270zł 100%=x x=100×270:15=1800zł odp.obecnie zarania 1800zł,a wczesniej zarabiała 1530zł pozdrawiam
2009-11-04T16:51:56+01:00
1.
a) 1,1x=55 |:1,1
x=50

b) 0,85x=170 |:0,85
x=200

c) 0,3x=360 |:0,3
x=1200

d) 2,2x=88 |:2,2
x=40

2.
0,15x=270 |:0,15
x=1800
1800+270=2070
Odp: Obecnie Pani Kasia zarabia 2070 zł