Działka ma kształt prostokąta o wymiarach 40m x 9m. 1/5 tej działki przeznaczono na kwiaty, a resztę na ogród. 2/5 ogrodu obsadzono warzywami, a pozostałą część truskawkami. Ile m2 przeznaczono na truskawki?

Proszę w miarę możliwości o jak najszybszą odpowiedź.

3

Odpowiedzi

2010-04-13T16:47:43+02:00
P- pole działki
P=40*9=360 m²

k - pole na kwiaty
k= 1/5 * 360 = 72m²

o - pole na ogród
o= 360 - 72 = 288m²

t- pole na truskawki
t= 3/5 * 288 = 176,8 m²

Odp: Pole na truskawki miało powierzchnię 176,8 m².
2010-04-13T16:56:58+02:00
40 x 9 = 360
1/5 x 360 = 72
360-72 = 288

2/5 x 288 =115,2

288-115,2=172,8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T16:57:44+02:00
A = 40m
b = 9m
P = ab
P = 40*9 = 360m²
kwiaty - 1/5*360 = 72 m²
ogród - 360-72 = 288 m²
warzywa - 2/5*288 = 115,2 m² (w treści jest napisane 2.5, ale myślę, że chodzi o 2/5 ????)
truskawki - 288-115,2 = 172,8 m²