Odpowiedzi

2009-11-04T16:43:46+01:00
A) byli pod opieka matki juz w wieku niemowlecym byli kąpani w lodowatej wodzie
b)trafiali do koszar , uczesniczyli w szkoleniu wojsk
c)rozpoczynali trwajaca 10 lat obowiazkowa słuzbe wojskowa
d)w razie wojny mogli jednak zostac powołani do wojska
e)nie obowiazywal juz nakazy słuzby wojskowej
14 3 14
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T16:59:34+01:00
A) od 0-7 byli pod opieka matki od 7 rozpoczynali państwowe wychowanie.
B)12-13 żyli w koszarach
C) od 20 w przypadku wojny stanowili trzon armii
D)od 30 zyskiwali prawa polityczne
E)od 60 najznamienitsi zasiadali w Radzie Starszych.
15 4 15
2009-11-04T17:06:56+01:00
Zajmowali się :
7 rok życia - żyli pod opieką matki w 7 roku brano ich do wojska
12-20 roku życia - żyli w koszarach trenując.
21-29 roku życia - więcej trenowali, głodzono ich(wysyłano ich w góry aby zdobyć jedzenie)
30-60 roku życia - w 30 roku Spartiata musiał się ożenić, dostawał prawa obywatelskie w większym zakresie, walczył do 60 roku życia dla Sparty. Gdy ukończył 60 rok życia żył normalnie z rodziną.
5 3 5