Zad 7
Samochód o masie 1,5 tony rozpędza się do prędkości 108 km/hw czasie 6 sekund. Oblicz moc silnika, Oblicz wykonaną pracę.
zad 8
Kawałek żelaza zważono w powietrzu wagą spożywczą mg=2 kg. Co pokaże ta sama waga jeżeli zważymy po zanurzeniu w wodzie gęstość żelaza =7900 kg/metr sześcienny, gęstość wody= 1000 km/ metr sześcienny
zad 9
Oblicz ciśnienie na głębokości 5 m pod wodą.


zadania potrzebne mi są na jutro do godziny 21:00. z góry
dzięki! proszę o PEŁNE i rzetelne odpowiedzi

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T17:03:35+01:00
Zad. 7
Dane : Szukane:
m = 1,5 t = 1500 kg P = ?
V = 108 km/h = 30 m/s W = ?
t = 6 s
g = 9,81 m/s²

P = W/t
W = F x S
F = m x g
V = S/t
F = m x g
F = 1500kg x 9,81 m/s²
F = 14715 N

V = S/t /x t
V x t = S
30 m/s x 6 s =S
180 m = S

W = F x S
W = 14715 N x 180 m
W = 2648700 J = 2648,7 kJ

P = W/t
P = 2648700 J/ 6s
P = 441450 W = 441,45 kW

Odp : Moc silnika wynosi 441,45 kW, a praca 2648,7 kJ

zad.9
Dane: Szukane:
h = 5m P = ?
P = ∫ x g x h
P = 1 kg/l x 10 m/s ² x 5m
P = 50 Pa
Odp : Ciśnienie na głębokości ma 50 Pa

2009-11-04T17:10:55+01:00
M=1500kg
v=108km/h=30m/s
t=6s
m*v=F*t//:t
F=m*v/t
F=1500kg*30m/s/6s
F=7500N