Klasa 6 !! Obliczenia !!!
1. Oblicz wartości wyrażen algebraicznych :
a) 3x+1 dla x=-1
b) 5-2y dla y=1
c) a(2a+1) dla a=1
d) s2 - 1 dla s = i3

w D ) bedzie s dwojka na gorze
2.Oblicz wartości wyrażen algebraicznych
a) 2(x-y) dla x = -3,y=4
b) a + 1 - 4b dla a=-6, b = 3/4

3/4 to ułamek !!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-13T16:50:09+02:00
1.
a) 3x+1 =3*(-1)+1=-3+1=-2

b) 5-2y=5-2*1=5-2=3

c) a(2a+1)=2a²+a=2*1²+1=2+1=3

d) s² - 1 =13²-1=169-1=168


2.Oblicz wartości wyrażen algebraicznych
a) 2(x-y)=2x-2y=2*(-3)-2*4==-6-8=-14

b) a + 1 - 4b=-6+1-4*¾=-5-3=-8

2 3 2
2010-04-13T16:56:05+02:00
Tutaj się podstawia

a) 3x+1 dla x=-1
3*(-1)+1
-3+1=-2

b)5-2y dla y=1
5-2*1=5-2=3

c)a(2a+1) dla a =1
1[(2*1)+1]=1(2+1)=1*3=3

d)s2-1 dla s=3
3do2-1=8 -TA 2 JEST DO GóRY PRZY 3

e)2(x-y) dla x=-3 y=4
2(-3-4)=2*-7=14

d)a+1-4b dla a=-6 b=3/4
-6+1-(4*3/4)=-6+1-3=-8