Odpowiedzi

2010-04-13T16:57:08+02:00
Sakrament - w chrześcijaństwie - widzialny znak niewidzialnej łaski Bożej. Artykułem wiary w kościele katolickim oraz prawosławnym jest, że istnieje siedem sakramentów. Są to:
• Chrzest
• Bierzmowanie
• Eucharystia
• Pokuta (spowiedź)
• Namaszczenie chorych
• Kapłaństwo
• Małżeństwo
69 1 69
2010-04-13T16:58:50+02:00
Chrzest - obmycie z grzechu pierworodnego
bierzmowanie
eucharystia -
pokuta - oczyszczenie z grzechu
namaszczenie chorych
kapłaństwo
małżeństwo
55 3 55
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T17:06:22+02:00
Chrzest - oczyszczenie dziecka z grzechu pierworodnego, przyjęcie go do kościoła katolickiego
pokuta - spowiedź, wyznanie grzechów i oczyszczenie się z nich
Eucharystia - przyjęcie ciała Jezusa Chrystusa pod postacią chleba i wina
bierzmowanie - umocnienie wiary
namaszczenie chorych - udzielany wiernym w wypadku poważnej lub grożącej śmiercią choroby
kapłaństwo - nadaje władzę uświęcania, udzielania innych sakramentów
małżeństwo - przymierze przez które mężczyzna i kobieta tworzą ze sobą wspólnotę całego życia
62 4 62