Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T17:03:51+02:00
Przyjęcie chrześcijaństwa przez państwo Polskie, miało między innymi na celu zawarcie nowych sojuszy politycznych, z obcymi państwami. Deże znaczenie miało też, poprawienie sytuacji politycznej kraju, ponieważ Polska jako kraj pogański była narażona na ataki, ze strony chrześcijańskich sąsiadów. Konsekwencją również było to, iż katolicyzm wpłynął na rozwój kultury polskiej. Zaczęto budować kościoły, uczelnie, z czasem zaczęły powstawać również klasztory. Polska należała do strefy wpływów papieża, przez co miała dobre stosunki z państwami chrześcijańskimi między innymi Niemczami i Czechami.

Jeżeli będzie trzeba coś dodać, proszę zwrócić się na PW.
25 4 25
2010-04-13T17:04:03+02:00
1) Polska została zaliczona do społeczności chrześcijańskiej
2) Rozwój kutury narodowej
3) Ujednolicenie państwa
4) Uwolnienie od pretekstów do najazdu przez państwo niemieckie
5) Kościół wzmacnia państwo
28 2 28
2010-04-13T17:06:08+02:00
Państwo polskie otrzymując chrzest mogło się chronić przed sąsiadami którzy nie mogli już wtedy atakować polaków pod pretekstem tego że są poganami.Polska jako państwo chrześcijaniskie stało na równi z innymi państwami, duchowni chrześcijańscy byli dobrze wykształceni a więc przekazywali polskom nową wiedzę.stosunki z innymi panstwami bardzo się poprawiły a Mieszko stał się władcą rownym innym władcą tamtego okresu..:)
39 2 39