Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-13T17:07:16+02:00
A) 4x-7 < 2x+3
2x-7<3
2x<10
x<5

b) -x+4 > -3(x-1)
-x+4>-3x+3
2x+4>3
2x>-1
x>-½
c) 5(2x-3) - 6x ≥ 3(4x-3)
10x-15-6x≥12x-9
4x-15≥12x-9
-8x≥ 6
x≤ -¾
d) -0,2(5x-3) ≤ x-0,1
-x+0,6≤ x-0,1
-2x≤ 0,5
x≥ -0,25
2010-04-13T17:10:38+02:00
A) 4x-7 < 2x+3 | -3
4x-7-3 < 2x | -4x
7-3 <2x -4x
4 < -2x | : (-2)
-2 < x

b) -x+4 > -3(x-1)
-x+4 > -3x + 3 | -3
-x + 4-3 > -3x | + x
4-3 > -3x + x
1 > -2x | : (-2)
-1/2 > x

c) 5(2x-3) - 6x >| 3(4x-3) >| oznacza większy bądź równy
10x-15-6x >| 12x - 9 | -12x
10x -15 -6x -12x >| -9 | + 15
10x-6x -12x >| -9 + 15
-8x >| 6 | : (-8)
x >| - 6/8

d) -0,2(5x-3) |< x-0,1 |< oznacza mniejszy bądz równy
-1x+0,6 |< x-0,1 | -0,6
-1x |< x - 0,1 - 0,6 | -x
-1x - x |< 0,1 - 0,6
-2x |< 0,5 | :(-2)
x |< -0,25