Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T17:05:37+02:00
* Gall Anonim – XII w., kronikarz
* Maurus – XII w., nieznany bliżej autor (różny od biskupa krakowskiego o tym samym imieniu) tzw. Carmen Mauri, poematu o Piotrze Włostowicu
* Wincenty Kadłubek – XIII w., pierwszy kronikarz-Polak
* Janko z Czarnkowa – XIV w., kronikarz
* Adam Świnka – poeta
* Przecław Słota – XIV/XV w.
* Jan Długosz – XV w., kronikarz, historyk
* Stanisław z Szadka – XV w., dziekan Akademii Krakowskiej
* Jan z Szadka – XV w., dziekan Akademii Krakowskiej
* Andrzej Gałka – XV w., zwolennik poglądów Jana Husa, autor Pieśni o Wiklefie i traktatów
* Jan Łaski – XV/XVI, arcybiskup gnieźnieński i prymas Polski
* Erazm Ciołek – XV/XVI, mecenas sztuki, dyplomata
* Władysław z Gielniowa – XV/XVI, autor pieśni religijnych w języku polskim, błogosławiony Kościoła katolickiego
* Klemens z Piotrkowa – XV/XVI, prawnik, uczony
2010-04-13T17:07:53+02:00
Francois Villon(poeta), Wincenty z Kielc(poeta), Gall Anonim.
2 3 2
2010-04-13T17:09:25+02:00
Gall Anonim- pisarz
Wincenty Kadłubek -pisarz
Jan Długosz-pisarz
Adam Świnka-poeta


1 5 1