1. Dlaczego ludzie w okresie poprzedzającym śmierć i zmartwychwstanie Jezusa biorą udział w Misteriach Męki pańskiej, a czasami samodzielnie umartwiają się ?

2. Jakie najczęszcze zwyczaje związane ze świętem zmartwychwstania są kultywowane w Polsce ?

2

Odpowiedzi

2010-04-13T18:08:23+02:00
Ludzie w tym okresie stają się bardziej pobożni niż zwykle, bo wiedzą, że jest to czas ważny i dlatego umartwiaja sie Czasami jest to tez związane z tradycją, gdyż tak zostali wychowani.

Święcenie potraw, Dzielenie sie jajkiem,
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T18:22:18+02:00
1. Ludzie biorą udział w Misteriach Męki pańskiej, nabożeństwach pasyjnych, podejmują jakieś wyrzeczenia, aby móc się dobrze przygotować do najważniejszych dla wyznawców Chrystusa- Świąt Zmartwychwstania. Te wszystkie misteria, nabożeństwa wielkopostne mają zwrócić naszą uwagę, na krzyż przez, który dokona się zbawienie.
2.
- droga krzyżowa
- gorzkie żale
- odgrywanie misterii Męki Pańskiej
- podejmowanie postanowień, wyrzeczeń
- w Wielki Czwartek obmywanie nóg
- w Wielki Piątek nie odprawia się Mszy
- w Wielką Sobotę święci się pokarmy na stół wielkanocny, ogień, wodę
1 5 1