Odpowiedzi

2010-04-13T17:14:25+02:00
Ponieważ był on wybitnym Polakiem. Napisał tzw. "Mazurek Dąbrowskiego" , który uważa sie za hymn Polski.
9 1 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T17:23:07+02:00
Jan Henryk Dąbrowski jest uważany za wzór patriotyzmu i poświęcenia ojczyzny dlatego że był bardzo ważny w dziejach Polski. Wymyślił on Mazurka którego śpiewano przy podbojach. Był on ważnym polakiem, generałem. W czasie powstania kościuszkowskiego wsławił się obroną Warszawy i wyprawą do Wielkopolski. Po upadku insurekcji nie przyjął propozycji służby w armii pruskiej i rosyjskiej, lecz w poszukiwaniu dróg odbudowy Polski.

12 4 12