Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T17:17:54+02:00
1²+3²=√10²
1+9=10
10=10
2010-04-13T17:20:48+02:00
C ponieważ przy trójkącie prostokątnym jest to twierdzenie pitagorasa, które brzmi: suma długości kwadratów przyprostokątnych jest równa kwadratowi przeciwprostokątnej (a²+b²=c²)
a twój przykład:
1² +3²=√10²
1+9=10
2010-04-13T17:21:26+02:00
Dlatego,że aby sprawdzić czy trójkąt jest prostokątny należy zastosować twierdzernie pitagorasa a kwadrat+b kwadrat=c kwadrat
a więc jeśli a=1, b=3 i c=pierwiastek dziesięćęć
to 1 do kwadratu+ 3 do kwadratu to 9 =dziesięć(gdyż pierwsiatek ze stu=10)
więc 1+9=10
10=10
Proste?????