Zad.1 Podstawa trójkąta równoramiennego ma długość 18 cm, a wysokość opuszczona na tę podstawę jest równa 12 cm.Ile wynosi obwód trójkąta?

2. Prostokątną działkę o wymiarach 20 m x 48m podzielono na dwie trójkątne działki, wzdłuż jednej z przekątnych prostokata.Jak długi musi być płot dzielący te dwi działki.?

Pilne to na jutro..:)
przepraszam ze tak mało punktów ale nie mam więcej..:(

3

Odpowiedzi

2010-04-13T17:25:34+02:00
Zad.1)
12[DO KWADRATU] + 9[DO KWADRATU] = x[DO KWADRATU]
144 + 81 = x [DO KWADRATU]
225 = x [DO KWADRATU]
x = 15 cm

obwód: 15 + 15 + 18 = 48 cm.

zad.2)
pole: 20 x 48

x [DO KWADRATU] = 48 [DO KWADRATU] + 20 [DO KWADRATU]
2304 + 400 = x [DO KWADRATU]
x = 52 metry
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T17:30:17+02:00
1.
podstawa- 18 cm
h- 12 cm
x- ramię trójkąta

9² + 12²= x²
81 + 144 = x²
225= x²
x=√225
x= 15 cm

Obwód trójkąta- 18 cm + 15cm + 15cm= 48cm

2.
20²+ 48²= x²
400+ 2304 = x²
2704= x²
x=√2704
x= 52m
Płot dzielący działkę musi mieć 52 m długości
36 1 36
2010-04-13T17:31:15+02:00
Zad.1 Podstawa trójkąta równoramiennego ma długość 18 cm, a wysokość opuszczona na tę podstawę jest równa 12 cm.Ile wynosi obwód trójkąta?

2c - ramiona prostokąta
a - podstawa prostokąta
h - wysokość prostokąta

a = 18 cm, 1/2a = 9 cm
h = 12 cm
2c = ?

Z twierdzenia Pitagorasa wychodzi, że: a^2+b^2=c^2 czyli 9^2+12^2=c^2
81+144=c^2
c^2=225
c=15

Obwód = a+b+c w naszym przypadku = 2c+a, po podstawieniu = 2*15cm+18cm = 30cm+18cm = 48cm.

2 3 2