Odpowiedzi

2010-04-13T17:21:12+02:00
Rola cukrów w organizmie człowieka: - składniki kwasów nukleinowych - glukoza jest zawarta w krwi i płynie mózgowo rdzeniowym - cukry są źródłem energii mechanicznej człowieka (rola z żywieniu) - glikogen (wielocukier) jest zawarty w mięśniach i wątrobie - Celuroza (błonnik) to materiał strukturalny, zapobiega nowotworom jelita
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T17:26:23+02:00
Cukry dają nam energie :)
podczas trawienia sacharozy w zoladku zachodzi r.hydrolizy:
C12H22O11+H20--------->C6H11O6+C6H11O6
2 1 2