Jadący pociągiem pospiesznym pasażer postanowił zmierzyć przybliżoną jego prędkość średnią. Policzył, że w czasie 1 min za oknem wagonu mignęło 60 słupów trakcyjnych, które są od siebie odległe o 50 m. Z jaką średnią szybkością jechał pociąg?

Prosze o dokładne obliczenia i o szybką pomoc!!

3

Odpowiedzi

2010-04-13T17:24:12+02:00
1 min = 60 sekund
(było też 60 słupów) więc co 1 sekundę mijano 1 słup
były one w odległości 50 metrów więc wszystko jasne....

50m/s
2010-04-13T17:24:53+02:00
W ciągu jednej minuty przejechał 3000 m.

w ciągu 60 sekund minął 60 słupow

czyli odległość między nimi wskazuje jaką jechał prędkością

50 kilometrów na godzine
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T17:25:25+02:00
60 słupów * 50m = 3000 m.
1 min = 3000 m.
1 min = 3 km.
1 godzina = 60 minut
1 min * 60 = godzina(h)
3 km * 60 = 90 km
90km w 60 minut więc 90km/h
h to godzina
Jeżeli ma być podane w metrach na sekundę to
Minuta : 60 = 1 s
3000 m : 60 = 50, więc
50m/s
s to sekunda.