Odpowiedzi

2010-04-13T17:31:51+02:00
Ponieważ inaczej piasek z plaży, pchany przez wiatr przemieścił się do miasta.
Na nadmorskich wydmach sadzi się trawę, umacnia się je płotkami lub gałęziami aby zapobiec ich osunięciu. Zabronione jest także chodzenia po wydmach, gdyż mimo wszystko mogą się osunąć.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T17:37:49+02:00
Na nadmorskich wydmach sadzi się trawę, umacnia się je płotkami lub gałęziami aby zapobiec ich osunięciu. Zabronione jest także chodzenia po wydmach, gdyż mimo wszystko mogą się osunąć.
3 5 3
2010-04-13T17:39:55+02:00
Wydma ruchoma – jeden z rodzajów wydm piaskowych.

Charakteryzuje się tym, że mniejsze ziarna, występujące w niewielkich ilościach w piasku nadmorskim, są zwiewane ze szczytu. Ciągłe przesypywanie ziaren piasku nie zatrzymywanych przez roślinność powoduje stopniowe przemieszczanie szczytów wydm zgodnie z kierunkiem dominujących wiatrów. Ruch wydm ustaje w momencie pojawienia się na nich roślin, które je utwierdzają.
Bo to nasyp z piasku, najczęściej chodzenie po nim kończy się zapadnięciem pod ziemię... Poza tym są chronione, z racji występowania tam zagrożonych gatunków.
1 5 1