Potrzebne na jutro!!!!

pyt.1
Było po deszczu. Kasia i Dominika wybrały sie na spacer brzegiem plaży. Kasia założyła adidasy, a Dominika buty na obcasach. Ktoóra z dziewczynek zostawiła na piasku wyrażniejsze ślady? Dlaczego ?

pyt.2
Jaki niebezpieczenstwo stwarza podgrzewanie pojemnikow po dezodorantach? Odpowiedz uzasadnij.

pyt.3
Dlaczego w miejscowościach położonych wysoko w górach zaleca sie używanie szybkowarów?

pyt.4
Dlaczego bańki mydlane maja kształt kulisty?

pyt.5
w samolotach latajacych na znacznych wysokościach oraz statkach kosmicznych drzwi i okna nie przepuszczaja powietrza (sa hermetyczne). Dlaczego taka hermetyczność jest konieczna ?

pyt.6
Na czym polega choroba kesonowa? Jak można jej zapobiegac?

pyt.7
Jak ratuje sie człowieka pod którym załamał sie lód ? Jaką pozycje ciała nalezy przyjac i dlaczego ?

pyt.8
na pokrywkach twist do słoikow widnieje napis "wklęsły środek = gwarancja szczelności". Dlaczego środek pokrywki zamknietego sloika wygina sie do wewnątrz??

Z GÓRY DZIĘKI ZA ODPOWIEDŹ :))

2

Odpowiedzi

2010-04-13T17:44:52+02:00
Pyt 1
dominika zostawi wyraźniejsze slady, gdyz powierzchnia obcasa jest mniejsza niz powierzchnia podeszwy kasi. obcas dominiki wywiera wieksze cisnienie na piasek

pyt2
niebezpieczenstwem podgrzewnia pojemnikow od dezodorantu jest to,ze pod wplywem wysokiej temperatury wybuchnie

pyt5
nie jestem pewna ale chyba by wyssało to wszystko co jest w srodku ;/

pyt7
nalezy połoożyc sie na lodzie by ciezar ciala rozmiescił sie na całej powierzchni ciala
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T17:58:50+02:00
1. Dominika ponieważ założyła buty na obcasach w których powierzchnia jest zdecydowanie mniejsza od adidasów przez co wywierają one zdecydowanie większe ciśnienie i bardziej zagłębiają się w piasku.
2. Mogą eksplodować ponieważ podczas ogrzewania gaz w puszce rozszeża się i powoduje wzrost ciśnienia co może doprowadzić do rozerwania puszki.
3. W górach woda na skutek zmniejszonego ciśnienia paróje w temperatórze poniżej 100 s. w szybkoważe możliwe jest uzyskanie wyższych temperatór rzez co możliwe jest ugotowanie obiadu
4.Banka mydlana przybiera kształt kulisty,ponieważ jest to kształt odpowiadajacy najmniejszej powierzchni dla danej objetosci.
5.Gdyby nie były hermetyczne to wraz ze wzrostem wysokości w kabinie malało by ciśnienie a w raz z nim temperatura aż do momentu gdy ludzie stracili by przytomność z braku tlenu i pozamarzali
6. W czasie szybkiego obniżania się ciśnienia (zbyt szybkiego wynurzania się nurka) gazy rozpuszczone we krwi i tkance tłuszczowej (głównie azot) tworzą pęcherzyki powodujące zatory w drobnych naczyniach krwionośnych. W zależności od umiejscowienia zatorów pojawiają się określone objawy, np. bóle zamostkowe, bóle stawów, porażenia mięśni, zapaść. Sposobem jej zabiegania jest powolne kontrolowane wynurzanie się.
7. Należy wyciągnąć ją na brzeg zdiąć z niej mokre ubranie i ułożyć w pozycji bezpiecznej która jest zalecana przy pomocu ofiarom wypadków
8. Podczas gotowania słoików gazy w słoiku zwiększają objętość i wydostają się przez szczeliny pomiędzy słoikiem a pokrywką. Po wystudzeniu gazu pozostałego w słoiku jest tak mało i ma on tak niskie ciśnienie że ciśnienie atmosferyczne powoduje zapadnięcie się nakrętki