Samochód osobowy o masie 1 tony porusza się z prędkością 36 km/h
a)Oblicz energię kinetyczną tego samochodu
b) jaką energię kinetyczną będzie miał ten samochód, gdy Będzie się poruszał z prędkością 72 km/h
c) ile razy zwiększyła się energia kinetyczna tego samochodu przy dwukrotnym zwiększeniu prędkości tego samochodu?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T17:11:45+01:00
A) m = 1t = 1000 kg
v = 36 km/h = 10 m/s

Ek = mV* : 2 gdzie * to kwadrat
Ek = 1000kg x 100 m*/s* : 2 gdzie nadal * to kwadrat :]
Ek = 50000 J

b) m = 1000 kg
V = 72 km/h = 20 m/s

Ek = mV* : 2 gdzie * to kwadrat liczby
Ek = 1000kg x 400 m*/s* : 2 gdzie * to kwadrat liczby :P
Ek = 200 000 J

c) Energia kinetyczna zwiększyła sie 4 razy ponieważ jest to kwadrat prędkości.

:] To Tyle.
12 4 12
2009-11-04T17:12:29+01:00
Dane:m=1tona=1000kg
v=36 km/h
a) E=(mv^2)/2
E=(1000*(36)^2)/2=1000*1296/2=648000[J]
sprawdzamy jednostke [E]=kg*m^2/s^2=N*m=1J

b) E=(1000*72^2)/2=2592000
c) E=(m (2v)^2)/2=4(mv^2)/2
przy dwukrotnym zwiększeniu prędkości wzrośnie 4 razy energia kinetyczna
5 3 5