Odpowiedzi

2009-11-04T17:01:18+01:00
Sejm- powszechności, równości, bezpośredniości i tajności
funkcje senatu:

* udział w ustawodawstwie,
* opiniowanie / wyrażanie zgody na powołanie niektórych organów państwowych,
* za zgodą Senatu powoływani są członkowie NIK, Rzecznika Praw Obywatelskich,
* powoływanie swoich przedstawicieli do organów państwowych – (3 członków), RPP (3 członków), KRS (2 członków),
* udział w zarządzaniu referendum ogólnokrajowego wraz z prezydentem na podstawie artykuł 125 ustęp 2,
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T17:17:55+01:00
Funkcje senatu:

* udział w ustawodawstwie,
* opiniowanie / wyrażanie zgody na powołanie niektórych organów państwowych,
* za zgodą Senatu powoływani są członkowie NIK, Rzecznika Praw Obywatelskich,
* powoływanie swoich przedstawicieli do organów państwowych – KRRiTV (3 członków), RPP (3 członków), KRS (2 członków),
* udział w zarządzaniu referendum ogólnokrajowego wraz z prezydentem na podstawie artykuł 125 ustęp 2,