Jak najprostsza definicja JĄDRA KOMÓRKOWEGO.
Jeżeli macie np. w zeszytach napisane proste definicje jądra komórkowego to proszę. Bo te co w internecie są strasznie niezrozumiałe i co drugie słowo trzeba sprawdzać w słowniku.

Więc proszę was o jak najprostszą definicję jądra komórkowego.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T17:57:04+02:00
Jądro to organella mająca przeważnie kulisty kształt. Jego najbardziej zewnętrzna warstwą jest otoczka jądrowa, która składa się z dwóch błon. W otoczce znajdują się pory, czyli obszary umożliwiające kontaktowanie się wnętrza jądra z cytoplazmą. Jadro jest wypełnione materiałem genetycznym, w którym znajduje się informacja o budowie i funkcjonowaniu komórki. Jądro nadzoruje większość procesów życiowych zachodzących w komórce.
2 5 2
2010-04-13T17:59:18+02:00
JĄDRO KOMÓRKOWE - Jest to organellum, które znajduje się w każdej komórce. jest to centrum sterowania komórką. zazwyczaj w komórce znajduje się jedno jądro. Ma ono za zadanie przechowywać informacje zawarte w DNA i kontrolować metabolizm komórki

pozdrawiam.;)
3 5 3