Odpowiedzi

2010-04-13T18:07:28+02:00
Wikingowie byli ludem zamieszkującym skandynawię, byli wspaniałymi żeglarzami.
Łodzie to Drakary i Snekary.
Mieszkali na początku w skandynawi lecz później gdy zabrakło im terenów i jedzenie postanowili zacząć wyprawy łupieżniczke oraz do pozyskania terenów.
Podbili Anglię ( bitwa pod Hastings), ruś I francję, Odkryli także Islandię i dopłyneli do wybrzeży Ameryki i Grenlandi.Do największych dzieł możemy wikingów możemy zaliczyć kościoły kolebkowe
22 4 22
Nie pisze się ,,Drakar" i ,,Snekar" tylko ,,Drakkar" i ,,Snekkar"
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T18:53:41+02:00
- Byli to skandynawscy wojownicy, którzy od V||| w. podejmowali dalekie wyprawy o charakterze kupieckim , rabunkowym lub osadniczym.
-Mieszkali w Skandynawii
-Przyczyny wypraw :
nagły wzrost populacji w Skandynawii pod koniec VII wieku na skutek ocieplenia klimatu i rozwinięcia technik rolniczych, który spowodował deficyt ziemi uprawnej
słabość najbliższych krajów: Szkocji, Anglii i Francji, w których nie istniały jeszcze silne zjednoczone królestwa lub występował kryzys istniejących struktur państwowych.
ciągłe ataki Franków na wybrzeża skandynawskie i wiążące się z tym stałe doskonalenie technik obronnych, oraz chęć zemsty na najeźdźcach.
-Normandia (przy ujściu Sekwany)
Anglia (Za Wilhelma Zdobywcy)
Sycylia i półudniowa Italia
Ruś

byli na Islandii, wybrzeżach dzisiejszej Irlandii, ale nie stworzyli tam trwałych organizacji państwowych. na tej samej zasadzie dotarli do Grenlandii i najprawdopodobniej Ameryki Północnej


Proszęęę ;********

Liczę na najj ;DD
27 3 27
Już podejmowali wyprawy w VII wieku