1) W dwóch naczyniach jest razem 6.8 l mleka. Ile litrów mleka jest w każdym naczyniu, jeśli w jednym jest o 2,2 l więcej niż w drugim

2) Za 3 jednakowe zeszyty i długopis Jacek zapłacił 18 złotych. Długopis jest 2 razy droższy od zeszytu. Ile kosztuje długopis?

3) Dorośli za bilet do ZOO płacą po 11 zł. Cena biletu dla dziecka stanowi połowę ceny biletu dla dorosłego. W niedziele ZOO odwiedziło 1200 osób. Wydały one na bilety 9350 zł. Ile dzieci było w tym dniu w ZOO

To mają być równania a i ma być dokładna analiza a nie tylko obliczenia

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-04-13T18:03:56+02:00
1)
x- ilość mleka w pierwszym naczyniu
x-2.2 - ilość mleka w 2 czyniu.
x+x-2.2=6.8
2x=6.8+2.2
2x=9/2
x=4.5
ODp.: w pierwszym naczyniu jest 4.5 l mleka zaś w drugim 2.3 l

2)
x - cena zeszytu
2x-cena długopisu.
3x+2x=18
5x=18/5
x= 3.6 zł.
Odp: Długopis kosztuje 7,2 zł.

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T18:04:37+02:00
1.
x - ilość mleka w 2 naczyniu
x + 2,2 - ilość mleka w 1 naczyniu
x+x+2,2=6,8
2x=6,8-2,2
2x=4,6/2
x= 2,3 l - naczynie 2
2,2+2,3=4,5 - naczynie 1

2.
x - cena zeszytu
2x- cena długopisu
3x- cena 3 zeszytów
3x+2x=18
5x=18/5
x=3.6zł
2*3.6=7.2 zł
odp. Długopis kosztował 7.2 zł.
3.
x -ilość dzieci
1200-x - ilość dorosłych
5.5x - cena biletów dla dzieci
11* (1200 - X ) - CENA biletu normalnego
5,5x + 11( 1200-x) = 9350
5.5x + 13200 - 11x = 9350
5.5x-11x=9350 - 13200
-6.5x = - 3850 / (-6)
x= 700
odp. Do Zoo przyszło 700 dzieci.
2010-04-13T18:07:31+02:00
1.
x- pierwsze naczynie
x+2,2- drugie naczynie

x+x+2,2= 6.8
2x= 4,6 /:2
x=2,3
spr.
2,3l- pierwsze naczynie
2,3l+ 2,2l= 4,5l - drugie naczynie
2,3+4,5= 6,8l
Odp. W pierwszym naczyniu było 2,3 litry mleka, a w drugim 4,5 litra.

2.x- cena zeszytu
3x+2x=18
5x=-18 /;5
x=3,6

zeszyt- 3, 60zł
długopis- 7,20zł

Odp. Długopis kosztuje 7, 20zł