Odpowiedzi

2010-04-13T17:56:14+02:00
Nie jestem pewna ale chyba.
-x+x-3=0
0=0+3
0=3 | 0
x= )
Chyba tak .
2010-04-13T17:56:53+02:00
X2-5x-2x2+2x=0
-x2-3x+0
-x(x-3)=0
-x²+3x=0
_________

dalej na etapie gimnazjum się nie da bo nie ma równań kwadratowych ani metody macierzowej.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T18:00:15+02:00
X(x-5)=2x(x-1)
x2-5x-2x2+2x=0
-x2-3x=0

teraz liczymy deltę(oznacza się ją trójkącikiem)ze wzoru:
delta=b2-4ac
delta=3^2-4*(-1)*0=9
pierwiastek z delty wynosi 3 a on jest nam potrzebny do wyliczenia miejsc zerowych:
pierwsze miejsce zerowe:
x=(-b+pierwiastek z delty)/2a
x=(3+3)/-2=-3
drugie miejsce zerowe:
x=(-b-pierwiastek z delty)/2a
x=(3-3)/-2=0

I to jest rozwiązanie x=-3 i x=0