Samochód pana Szymona spala na trasie średnio 5,5 litra paliwa na 100 km. Załóżmy , że spalanie paliwa nie ulegnie zmianie.

a)Ile paliwa średnio spali samochód na przejechanie 220km?
b)Ile kilometrów przejedzie samochód , spalając średnio 8,25 litra paliwa ?

Daje najcię ..Ale muszą być obliczenia :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T18:05:57+02:00
A)
5,5l*2=11l
5,5 : 10 = 0,55l
0,55l * 2= 1,1 l
11 l + 1,1 l =12,1 l
odp: średnio samochód spali 12,1 litra.

B) 8,25 - 5,5= 2,75
5,5: 2= 2,75 100km:2=50km
5,5=100km
2,75=50km
100km+50km=150km
Odp: Samochód przejedzie średnio 150km.
LICZE NA MAX.:**

2 5 2
2010-04-13T18:06:39+02:00
B)Ile kilometrów przejedzie samochód , spalając średnio 8,25 litra paliwa ?

Cześć.

Dane:
5,5l - średnie spalanie paliwa na 100km

a)
Jeśli samochód na 100km spala 5,5l to na 200km spali 11l
2×5,5=11
Aby obliczyć ile spali przez 20km można obliczyć za pomocą procentu z 100km.
20km jest to ⅕ z 100km więc jest to 20%

20%=0,2
0,2 × 5,5l = 1,1l

11l + 1,1l = 12,1l

Odp: Samochód spali 12,1l na trasie o długości 220km.

b)
Analogicznie liczymy:
Dane:
8,25l - paliwo w baku
5,5l - spalanie na 100km

8,25l - 5,5l = 2,75l

Liczymy ile procent stanowi 2,75l z 5,5l
(2,75l ÷ 5,5l) × 100% = 50%

Więc: 100km + 50km = 150km

ODP: Na 8,5l paliwa samochód przejedzie 150km.