Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T16:59:43+01:00
Czas trwania dyfuzji jest najkrótszy w gazach, a najdłuższy w ciałach stałych. Ten fakt pozwala przypuszczać, że cząsteczce gazu bardzo łatwo oderwać się od innych. Jeden gaz łatwo wnika w drugi, co oznacza, że między cząsteczkami gazów jest dużo miejsca. Cząsteczki bez większego trudu przemieszczają się. Takie przemieszczanie jest znacznie trudniejsze w cieczach, bo widoczne cząsteczki są bliżej siebie. Natomiast w ciałach stałych są bardzo blisko siebie, silnie ze sobą powiązane, tak że trudno jest pojedynczej cząsteczce wyrwać się z objęć pozostałych i przeniknąć do zespołu innych cząsteczek również silnie ze sobą powiązanych.
5 2 5
2009-11-04T17:01:16+01:00
Dyfuzja - samorzutne rozprzestrzenianie dwóch lub więcej substancji , w której nie można rozróżnic składników bez UŻYCIA PRZYRZĄDU OPTYCZNEGO.
4 4 4