Samochód ciężarowy przywiózł na budowę zapas piasku, wykonując 12 kursów. Inny samochód, o ładowności o 2 tony większej, przewiózł taki sam zapas piasku, wykonując o 3 kursy mniej, Jaką ładowność ma każdy z tych samochodów?

Proszę o dokładne obliczenia :]

2

Odpowiedzi

2010-04-13T18:11:44+02:00
12-3=9
9*2=18 - przewiezione tony większego busa
18:12=1,5 - ładownośc mniejszego busa
2 - ładownosc mniejszego busa
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T18:14:36+02:00
X-ładownośc samochodu który wykonał 12 kursów
x+2-ładownośsamochodu który wykonał 3 kursy mniej

1.obl ileku kursów wykonał 2 samochod
12-3=9
2.obl. liczbe x
9(x+2)=x*12
9x+18=12x
18=12x-9x
18=3x/:3
x=6t
x+2=8t