Zad.1
Oblicz ile złotych kosztuje 1,5m tasiemki, 0,8m wstążki i 0,6 aksamitki. Jeśli w pasmanterii za 1m tasiemki musimy zapłacić 0,60zł, za 1m wstążki 0,90zł, a za 1m aksamitki 2,40zł.
zad.2
Pan Jan złowił 20 pstrągów, które ważyły razem 2,7kg. Ile przeciętnie ważył jeden pstrąg?

2

Odpowiedzi

2010-04-13T18:00:35+02:00
Zad.1
tasiemka-1,5*0,6=0,9zł
wstążka-0,8*0,9=1,53zł
aksamitka-2,4*0,6=1,44zł
Razem=3,87zł
zad.2
2,7/20=0,135kg=135g każdy
7 3 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T18:13:03+02:00
Zad 1
Tasiemka
1m-0,60zł
0.5m-0,30
1m+0.5=0.60+0.30=0.90zł
Wstążka
1m-0.90zł
0,5m-0,45zł
0,1m-0,09zł
0,5m+0,1+0.1+0.1=0.45+0,9+0,9+0,9=0,72
Aksamitki
1m-2,40zł
0,1m-0,24zł
0,5m-1,20zł
0,5+0,1=1,44
Tasiemka+Wstążka+Aksamitka=0,90zł+0,72+1,44=3,06zł(nie wiem czy mam podliczyć cały zakup czy nie ale oblicze jak coś xD)
Zad 2
2,7:20=0,135
odp.: jeden pstrąg waży przeciętnie 0,135kg


Mam nadzieje że pomogłam xD
7 3 7