Odpowiedzi

2010-04-13T18:25:33+02:00
A)4/9x=1/3//*3
4/3x=1//*3
4x=3//4
x=3/4
B)1/3x-1=5//*3
x-3=15
x=15+3
x=18
C)3x+5=2x
3x-2x=-5
x=-5
D)-3x=x-4
-3x-x=-4
-4x=-4
x=1
E)83/10-2x=1/2
83/10-2x=1/2//*2
83/5-4x=1*5
83-20x=5
-20x=5-83
-20x=-78//-20
x=3i9/10
F)1/2x=x-1//*2
x=2x-2
x-2x=-2
-x=-2
x=2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T18:29:43+02:00
A) 4/9x =1/3
x=1/3:4/9
x=1/3*9/4
x=3/4
4/9*3/4=1/3
1/3=1/3
L=P

B) 1/3x-1=5
1/3x=5+1
1/3x=6
x=6:1/3
x=6*3
x=18
1/3*18-1=5
6-1=5
5=5
L=P

C)3x+5=2x
3x-2x=-5
x=-5
3*(-5)+5=2*(-5)
-15+5=-10
-10=-10
L=P

D)-3x=x-4
-3x-x=-4
-4x=-4
x=-4:(-4)
x=1
-3*1=1-4
-3=-3
L=P

E)8 i 3/10 -2x=0,5
-2x=0,5-8 i 3/10
-2x=1/2-8 3/10
-2x=5/10-8 3/10
-2x=-7,8
x=-7,8:(-2)
x=3,9
8 1/3-2*3,9=0,5
0,5=0,5
L=P

F)1/2x=x-1
1/2x-x=-1
-1 1/2x=-1
x=-1:(-1 1/2)
x=1/1,5
x=10/15
x=2/3
1/2*2/3=2/3-1
1/3=1/3
L=P

Mam nadzieję, że pomogłam ;)