Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T19:50:11+02:00
Ten cytat jest zrobiony na zasadzie kontrastu. autor chce w ten sposob podkreślic problem utworu. we fragmencie pokazane są dwie pezciwne barwy biel oraz czern. kazda z nich symbolizuje rozne poglądy na temat chłopca. z jednej stony ukazuje mezczyznę jako szlachetnego młodzienca. z drugiej podkresla czernią broń ktorej bedzie uzywal.

typowe lanie wody ale mam nadzieję że Ci się spodoba... szczerze wkurzają mnie tego typu wiadomości w poczcie i profilu ale chyba Ci pomogłam...

buziak:*
2010-04-13T19:55:04+02:00
Ostatnia zwrotka zawiera kontrast jasnej postaci chłopca , czyli czystej , szlachetnej , niewinnej postaci. Czerń symbolizuje zło " Czarna broń " to znak zła , zabijania . Chłopca otacza noc - dodatkowy symbol złowrogich sił . Bohatera utworu określa tytuł "chłopiec polski" , czyli symbol wielu pokoleń młodych , którzy szli walczyć , gdy ojczyzna była w potrzebie . Walczyli i ginęli w powstaniach .

Nie kopiowane z neta pisane z ksiązki dobre zródło pozdrawiam