Odpowiedzi

2010-04-13T18:23:19+02:00
PrometeuszBył synem tytana Japeta i Klimene oraz brata Atlasa i Epimeteusza, a także ojca Deukaliona. Z mitologii greckiej
Odyseusz- bohater Legendarny król Itaki, syn herosa Laertesa i jego małżonki Antyklei. Według mitu był najprzebieglejszym z królów biorących udział w Wojnie Trojańskiej, autorem podstępu, dzięki któremu Grecy wygrali wojnę – konia trojańskiego.
Syzyf- Bogowie lubili Syzyfa i zapraszali go na swoje uczty, skąd zawsze podkradał trochę ambrozji i puszczał pogłoski o tym co się dzieje w świecie bogów na co bogowie przymykali oczy. Syzyfa zgubiła jego próżność: chwalił się ludziom tym, że był na ucztach bogów, a ponieważ był przebiegłym plotkarzem zdradził tajemnicę Zeusa.
Dedal- postać z mitologii greckiej, architekt i wynalazca. Ojciec Ikara. Mąż Naukrate. Dedal pochodził z Aten, jednak uciekł z nich po zabiciu swojego siostrzeńca Talosa, któremu zazdrościł wynalezienia piły. Schronił się na Krecie. Zbudował wtedy labirynt Minotaura. Gdy król zabronił mu powrotu do ojczyzny i zamknął w wieży, Dedal wraz z synem uciekł z niej na skrzydłach zrobionych własnoręcznie z piór i wosku
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T18:23:52+02:00
Prometeusz- tytan w mitologii greckiej.Według mitów greckich Prometeusz ulepił człowieka z gliny pomieszanej ze łzami.

Odyseusz- bohater Odysei Homera. Według mitu był najprzebieglejszym z królów biorących udział w Wojnie Trojańskiej, autorem podstępu, dzięki któremu Grecy wygrali wojnę – konia trojańskiego.

Syzyf-założyciel i król miasta Efyra. Bogowie lubili Syzyfa i zapraszali go na swoje uczty, skąd Syzyf zawsze podkradał trochę ambrozji i puszczał pogłoski o tym co się dzieje w świecie bogów na co bogowie przymykali oczy.Syzyfa zgubiła jego próżność

Dedal- postać z mitologii greckiej, architekt i wynalazca.Dedal pochodził z Aten, jednak uciekł z nich po zabiciu swojego siostrzeńca , któremu zazdrościł wynalezienia piły.Dedal jest symbolem pracowitości, pomysłowości, inteligencji, rozsądku, ambicji i konsekwencji.
1 5 1