2.Zapisz odpowiednie równania i zgadnij ich rozwiązania :
a). spodnie kosztują x złotych , a koszula jest o 125 złotych tańsza i kosztuje 77 zł.
b). Za 2,5 kg gruszek po x złotych za kilogram pani Zofia zapłaciła 12,50 zł.
c).Zeszyt w linie kosztuje x złotych, Zeszyt w kratkę jest o 40 groszy droższy. Za dwa zeszyty w kratkę zapłacono 3,20 zł.
d).Antek i Wojtek kupili w prezencie dla mamy kwiaty za 7 zł i broszkę za x złotych.Kosztami podzielili się po połowie. Każdy z nich zapłacił 12 zł.

plis rozwiązać! bo pani od matmy jest zła! bije nas!aaa!
<3

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T18:24:55+02:00
A. 125+77=202
x=202
B. 12,50:2,5=5
x=5
C. 3,20:2=1,60-40=1,20
x=1,20
D. 12+12=24
7*2=14
24-24=10
10:2=5
x=5
2 5 2
2010-04-13T18:27:43+02:00
A) spodnie - x
x-125=77
x=77+125=202
x=202

b)x=12.5÷2.5=5
x=5

c) 2(x+0,4)=3,2
2x+0,8=3.2
x=1,2

d)7+x=12×2
7+x=24
x=24-7=17
x=17
2 3 2