1. Kostka sześcienna o krawędzi 10cm wykonana z mosiądzu waży 8kg. Ile będzie ważyć kostka mosiężna o krawędzi 20cm?

2.O godzinie 12.15 rowerzysta wyjechał z Żabkowa do odległego o 15km Boćkowa. Pierwsze 2,5km przejechał w ciągu 8minut. Czy jadąc w tym tempie ma szanse zdążyć na spotkanie o godzinie 18.00 w Boćkowie?

ZAMKNIĘTE

1. Taką samą ilość karmy, jaką zjada 8 kaczek, można nakarmić 20 kur. Ilość karmy, jaką zjada 12 kaczeczk wystarczy dla:

A. 24 kur B. 30 kur C. 36 kur D. 40 kur

2. Pchła, która ma wysokość 1mm, potrafi skoczyć na wysokość 13cm. Na jaką wysokość mógłby skoczyć człowiek o wzroście 1,7metra, gdyby był tak skoczny jak pchła?

A. 221m B. 22,1m C. 221cm D. 13 i 1/13 m

2

Odpowiedzi

2010-04-13T18:37:22+02:00
1. 16kg
2. 2,5km- 8 minut
15:2,5= 6
6*8=48 minut
odp: Zdąży.
3.B
4. Albo sie pomyliłeś/łaś, albo ja nie potrafie liczyć.
Zdaje mi się, że C.
1mm-13cm=130mm
1,7m=170cm=1700mm
170cm*13cm=2210cm
(1700mm*130mm=221000mm)
(1,7*0.13m=0.221m)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T18:42:12+02:00
Zad 1 :
kostka o krawedzi 10 - 10* 10 *10= 1000
waga = 8kg

kostka o krawedz 20 - 20*20*20= 8000

8000/1000= 8

8*8= 64

waga kostki o krawedzi 20cm wynosi 64kg

Zad 2

15/ 2,5 = 6

6*8 = 48

12¹⁵ + 48 min = 13 . o3

bedzie w bockowie na 13.03 wiec zdarzy na spotkanie na 18 ;)

zad3
30 kur

odpwiedz B

zad4

A 221m