Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-04T17:06:51+01:00
Rola:
-mitoza: służy namnażaniu komórek, co prowadzi do rozrodu organizmu, regeneracji, umożliwia też rozmnażanie wegetatywne organizmów
-mejoza: redukuje liczbę chromosomów w gametach lub zarodnikach co zapewnia stałość liczby chromosomów w kolejnych pokoleniach
9 4 9
  • Użytkownik Zadane
2009-11-04T17:09:04+01:00
1.rozmnazanie komorkowe
2.podzial jadra komorkowego
3.namnazanie komorek
3 2 3
2009-11-04T18:47:16+01:00
Mitoza : -sposób rozmnażania bezpłciowego (np. grzyby)
-u osobników wielokomórkowych zapewnia wzrost
-zastepuje obumarłe komórki, nowymi
-gojenie sie ran

Mejoza:
-wsystepuje w gametach, czyl jej rolą jest rozmnażanie się wielokomórkowców
4 4 4