Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T18:51:58+02:00
1.korytarze-wąskie szczeliny
2.wywierzyska-wypływ podziemnego strumienia, potoku, bądź rzeki na powierzchnię obszaru krasowego
3.jaskinie-tworzą się najczęściej wskutek rozszerzenia przez wody podziemnej sieci szczelin w skałach
a)stalaktyty-Kiedy węglan wapnia narasta ze stropu jaskini w postaci sopli wtedy mówimy o stalaktytach
b)stalagnaty-gdy stalagmit połączy się z rosnącym od góry stalaktytem powsatnie stalagnat
c)stalagnity-Kiedy krople wody będą spadały w jednym miejscu przez dłuższy czas, wytrącający się węglan wapnia będzie narastał ku górze.Następnie powstanie słup zwany stalagmitem
________________________________________
nie wiem czy dokładnie o to Ci chodzi.
ale jakby co to przepraszam;)
3 3 3
2010-04-13T19:00:58+02:00
Skały:

-stalaktyty - wiszące na stropach jaskiń naciekowe sople, zbudowane z węglanu wapnia

-stalagmity - nacieki w postaci iglic tworzące się na dnie jaskini

-stalagnaty - pionowe formy, powstałe przez połączenie stalaktytu ze stalagmitem

-makarony - długie, cienkie rurki wiszące na stropach jaskiń

-draperie - nacieki z kształcie firanek i zasłon, zwisające ze stropów jaskiń
1 1 1