Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-13T18:22:14+02:00
Wzór: MgS
masa molowa magnezu - 24g/mol
masa molowa siarki - 32g/mol
łącznie - 24g/mol+32g/mol=56g/mol
24g/mol ----------- 56g/mol
12g/mol --------- x
24x=56*12
24x=672 |:24
x=28g/mol
czyli 28g

Dasz najj
1 5 1
2010-04-13T18:24:19+02:00
Mg + S -> MgS
masa Mg = 24u
masa S= 32u
masa MgS = 56u
24 --- 12
56 --- x
x= 56*12/24 = 28
Masa siarczku magnezu wynosi 28g
Jeśli pomogłam daj najlepsza ;)