1. Działka ma kształt prostokata o wym 30m i 50m. Na części rekreacyjnej rosnie trawa. Boki tej części są odpowiednio równoległe do ogrodzenia działki: ma ona wym 20m i 15m .Podaj w postaci ułamka nieskracalnego, jaką częścią działki jest część rekreacyjna,
2, Grzegorz i Andrzej czytali książkę która miała 120 stron. W ciągu jednego dnia Grzegorz przeczytal 40 stron książki, a Andrzej 2/3 książki, Który z nich przeczytał większą część książki?
3. Taśma do uszczelniania okna jest w opakowaniach po 3m. Kupiono mdwie takie taśmy. Okno ma wymiary 150cm na 70cm. Ile centymetrów taśmy zostanie lub zabraknie? Jaka to część zakupionej tasmy? Pamietaj o skracaniu ułamka

2

Odpowiedzi

2010-04-13T18:33:08+02:00
1. Działka ma kształt prostokata o wym 30m i 50m. Na części rekreacyjnej rosnie trawa. Boki tej części są odpowiednio równoległe do ogrodzenia działki: ma ona wym 20m i 15m .Podaj w postaci ułamka nieskracalnego, jaką częścią działki jest część rekreacyjna,
P (działki) = 30*50=1500
P(trawnika)= 20*15= 300

300/1500=czyli 1/5

2, Grzegorz i Andrzej czytali książkę która miała 120 stron. W ciągu jednego dnia Grzegorz przeczytal 40 stron książki, a Andrzej 2/3 książki, Który z nich przeczytał większą część książki?

2/3*120=80

80>40


3. Taśma do uszczelniania okna jest w opakowaniach po 3m. Kupiono mdwie takie taśmy. Okno ma wymiary 150cm na 70cm. Ile centymetrów taśmy zostanie lub zabraknie? Jaka to część zakupionej tasmy? Pamietaj o skracaniu ułamka


Ob (okna)= 2*150+2*70= 300+140=440cm=4,4m

mamy 6m taśmy wiec zostanie 1,6m taśmy

1,6/6=
i koniec
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T18:39:42+02:00
1. P=30mx50m=1500m²
P=20mx15m=240m²
1500m²:240m²=6,25=6 i 25/100=6 i 1/4

2. 120x2/3=80
Odp.: Andrzej przeczytał więcej.

3. (150cm+70cm)x2=220cmx2=440cm
3mx2=6m=600cm
600cm-440cm=160cm=1,6m
1,6m=1 i 6/10=1 i 3/5m


Odp.: Zabrakło 160cm taśmy .
1 1 1