Janek dodał 3 liczby . Druga z tych liczb jest 4 razy większa od pierwszej .a trzecia o 8 mniejsza od pierwszej
ułóż równanie i je rozwiąż


Ania dodała 3 liczby . Druga z nich była trzy razy większa od pierwszej a trzecia o jeden mniejsza od drugiej . W wyniku otrzymała liczbę o 23 większą od pierwszej z liczb Jakie to liczby
RÓwnanie i rozwiązanie jego .

3

Odpowiedzi

2010-04-13T18:34:40+02:00
X- liczba pierwsza
4x-liczba druga
x-8 liczba trzecia równanie

x+4x+x-8

to jest równanie ; ) do 1 zadania

a 2 zadanie to

x- 1 liczba

3x druga liczba

x-1 trzecia liczba

3x+x-1=x+23

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T18:44:04+02:00
1.
a+4a+a-8=b
6a-8=b
6a=8+b
a=(8+b):6
2.
x+3x+3x-1=x+23
7x-1=x+23
7x-x=23+1
6x=24 /:6
x=4

2010-04-13T18:52:56+02:00
X - liczba 1
4x- liczba 2
-8x- liczba 3

x+4×x-8

2.

x - liczba 1 x=11,5
3x- liczba 2
-x- liczba 3

x+23=x
2x=23/:2
x=11,5