Zadania z dziłu PODWYŻKI I OBNIŻKI
1.dzieki sponsorom liczba ksiazek w pewnej bibliotece wzrosła w tym roku o 25% w porównaniu z rokiem poprzednim.Pod koniec zeszłego roku byly w tej bibliotece 4764 woluminy.Ile książek zakupiono dzieki sponsorom?
2.w 2006 roku sprzedano w polsce 253 samochody marki jaguar, a w 2007 roku sprzedano o okolo 8,3% mniej jaguarów niż w roku 2006.Ile jaguarów sprzedano w Polsce w 2007 roku?
3. za 2 kg. cukierków czekoladowych zapłacono o 25% więcej niż za 3 kg cukierkow o smaku owocowym.jeden kg cukierkow owocowych kosztuje 10,40zl. Ile kosztuje 1 kg cukierkow czekoladowych?

poziom 1 gimnazjum

2

Odpowiedzi

2009-11-04T17:20:07+01:00
1. 25% × 4764/100%=1191
Dzięki sponsorom zakupiono 1191 książek.

2.8,3%×253/100% =20,9999
W 2007 roku sprzedano 233 samochody.

3.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T17:25:41+01:00
1.Obliczam, ile książek zakupiono dzięki sponsorom.
25% x 4764=1191
odp.Dzięki sponsorom zakupiono 1191 książek.

2.Obliczam, ile jaguarów sprzedano w Polsce w 2007 roku.
253-8,3% x 253=253-20,9% w przybliżeniu 21=232
odp.W Polsce w 2007 roku sprzedano 232 jaguary.

3.Obliczam, ile kosztują 3kg cukierków owocowych.
10,40zł x 3=31,20zł
Obliczam, ile kosztują 2kg cukierków czekoladowych.
31,20zł+25% x 31,20zł=31,20zł+7,8zł=39zł
Obliczam,ile kosztuje 1kg cukierków czekoladowych.
39zł:2=19,5zł
odp.Kilogram cukierków czekoladowych kosztuje 19,5zł.
3 3 3