Czterech pracowników podzieliło się zapłatą w taki sposób,że trzech otrzymało odpowiednio 1/3,⅖,1/6 całej zapłaty . Jaką część zapłaty dostał czwarty pracownik?

Samochód jadący ze stałą prędkością pokonał 10 km w ciągu 8 minut . Jaką pokona odległość jeśli będzie jechał z ta samą prędkością przez 1h i 20 min

Proszę o rozwiązanie tych 2 podpunktów daje oczywiście naj!!

2

Odpowiedzi

2010-04-13T18:47:54+02:00
1. 1/3 + 2/5 + 1/6 = 10/30 + 12/30 + 5/30 = 27/30
30/30 - 27/30 = 2/30 = 1/10 -> część zapłaty którą dostał 4 pracownik

2. 1h 20min = 80min
80 : 8 = 10
10 * 10 = 100km
4 5 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T19:08:29+02:00
1.

1/3 + 2/5 + 1/6 = 10/30 + 12/30 + 6/30 = 28/30

30/30 - 28/30 = 2/30 = 1/15 -> część zapłaty którą dostał 4
pracownik



2. 1h 20min = 80min

80 : 8 = 10

10 * 10 = 100km